Aurora - supertajné nadzvukové lietadlo

 
Aurora – supertajné nadzvukové lietadlo

Vlastní Letectvo Spojených Štátov tajné nadzvukové lietadlo schopné letieť rýchlosťou Mach 8 ? Stále narastajúce dôkazy značia, že odpoveď na túto otázku znie pravdepodobne „áno“. Existencia stroja, ako aj jeho názov, je samozrejme oficiálne popieraná. Ale úniky informácií z najvyšších kruhov hovoria, že Aurora bola plánovaná už v roku 1985, spolu so strojmi SR-71 Blackbird a U-2 Spyplane, kedy mal Pentagon prideľovať pre jednotlivé projekty tzv. „čierny rozpočet“.

Podľa získaných informácií je domovom Aurory základňa Groom Lake v Nevadskej púšti. Ak si porovnáme letecké snímky oblasti s tými z roku 1970, tak zistíme, že tu pribudlo množstvo veľkých budov a hangárov. Rovnako bola predĺžená pristávacia dráha na takmer 10km, čo je veľmi nadštandardná dĺžka a oproti klasickým pristávacím dráham viac ako dvojnásobná. Aký je zmysel tak dlhej pristávacej dráhy ? Veľmi jednoduchý. Dĺžka pristávacej dráhy je priamo závislá dĺžke, ktorú potrebujú lietadlá na dosiahnutie letovej rýchlosti, alebo na zastavenie po pristáti. Dlhá pristávacia je pravdepodobne konštruovaná pre stroje s veľmi vysokou letovou rýchlosťou.

Aurora má mať schopnosť dosiahnuť rýchlosť až Mach 8, čo je 9800 km/h a letieť môže tak v zemskej atmosfére, ako i nad ňou. Tento stroj dokáže za menej ako 6 hodín obletieť celú Zem, vrátane vzletu a pristátia a každý jeho let stojí takmer 1 milión dolárov.

Nadzvuková rýchlosť

V roku 1945 bolo len minimum lietadiel schopných dosiahnuť rýchlosť 800 km/h. V roku 1960 to už bolo necelých 2500 km/h a v roku 1965 niečo málo cez 3000 km/h. Odvtedy bol ďalším logickým krokom dosiahnutie nadzvukovej rýchlosti. Pre dosiahnutie nadzvukovej rýchlosti bolo treba vyvinúť nie iba výkonný pohon, ale aj aerodynamický tvar, ktorý by dovoľoval taký tok vzduchu, aby bolo lietadlo schopné letu pri tak vysokej rýchlosti, čo sa javilo ako najväčší problém. Ak totiž stroj nemá vhodný aerodynamický tvar, pri lete vzniká trením vzduchu obrovský tlak a teplota, ktorú nevydrží. Dnešná maximálna hranica nadzvukovej rýchlosti sa pohybuje na úrovni približne 5800 km/h, čo je rýchlosť 5.4 Mach.

Za doposiaľ najúspešnejší projekt sa považuje projekt X-15. Projekt X-15 bol uskutočnený na žiadosť NASA, s cieľom zozbierať cenné informácie, ktoré budú neskôr použité pri výrobe moderných lietadiel a raketoplánov. Testov sa zúčastnili tri lietadlá, ktorých úlohou bolo dosiahnuť rýchlosť 6 mach. Výsledkom týchto testov bol pravdepodobne okrem iného aj spomínaný model Aurora.

Aurora musela spĺňať tri hlavné požiadavky. Za prvé, (anti)pozorovacie vlastnosti. To znamená, že Aurora nesmie byť vo vzduchu jednoznačne identifikovateľná, nakoľko má slúžiť (aj) ako špionážne lietadlo. Za druhé musí spĺňať nie len aerodynamické vlastnosti, ale aj aero-termodynamické vlastnosti a tvar. A za tretie musí spĺňať tzv. „LUAE“, čo je skratka pre „look unlike anything else“. V preklade to znamená „vyzerať inak ako všetko ostatné“. Čo presne tým konštruktéri myslia, nie je presne známe. Takýto stroj ešte v dejinách nebol nikdy skonštruovaný.

Pri tak vysokých rýchlostiach ide bokom tradičný aerodynamický dizajn. Na scénu prichádza aero-termodynamický dizajn. Ak má lietadlo pri takej rýchlosti vôbec ostať celé, musí sa čo najviac vyhýbať treniu a nesmie mať vo svojej konštrukcií časti, ktoré sa nadmierne zahrievajú. Musí byť schopné rovnomerne rozkladať vzniknuté teplo po celej ploche. Rovnako je treba podotknúť, že takúto rýchlosť nezvláda klasický prúdový motor. Aurora musí pre dosiahnutie svojej rýchlosti spĺňať už uvedené konštrukčné parametre a používať buď Pulzo-detonačný vlnový motor , Pulzný motor, alebo pokročilý Náporový motor

Typ paliva

Správny typ paliva je rovnako dôležitý pre let Aurory, ako ostatné faktory. Pretože sa pri takejto rýchlosti povrch lietadla nahrieva na teplotu 500 až 800 stupňov, palivo slúži jednak na pohon, ale paradoxne aj ako chladiaca zmes, ktorá odvádza teplo z povrchu lietadla. Pri rýchlosti Mach 8 by takúto úlohu nesplnil ani špeciálny benzín JP-7, ktorý bol použitý pri lete SR-71 Blackbird. Ideálnym riešením pre Auroru je jedine kryogenické palivo. Aurora používa pravdepodobne Metán alebo Hydrogén. Tekutý Hydrogén produkuje 3x väčšiu energiu a vstrebáva 6x viac ako benzín.

Pozorovanie Aurory

Nedávno bolo zaznamenané video záhadnej „ohnivej gule“ na oblohe. To je samozrejme veľmi zaujímavé, ale oveľa zaujímavejší je fakt, že z tejto ohnivej gule bolo po krátkom čase pozorované lietadlo letiace veľmi vysokou rýchlosťou. Video je momentálne na analýze v spoločnosti JPL (Jet Propulsion Laboratory). Zachytáva toto video záhadný let Aurory ?

Obľúbené príspevky z tohto blogu

UFO kluby na Slovensku

Časová slučka

Baigongské rúry